Mi az a hűségpont rendszer?


A hűségpont rendszer segítségével a ShopRenter webáruházban vásárló felhasználók későbbi kedvezményre jogosító pontokat gyűjthetnek.


A funkció a Gold csomaggal rendelkező webshop tulajdonosok számára elérhető.


Ennek segítségével teljesen személyre szabhatjuk, hogy a vásárlóink, a megrendelések után mekkora pontösszeget kapjanak a regisztrált profiljukhoz.


A hűségpontok felhasználása csak a regisztrált felhasználók számára elérhető.


Hűségpont rendszer beállítása


A menüpont eléréséhez válaszd a ShopRenter webáruház adminisztrációs felületén a Marketing menüpont Hűségpont rendszer almenüjét.



Ezt követően személyre kell szabnod a pontrendszer értékeit.



Engedélyezi a hűségpont rendszer használatát:

Ahhoz, hogy a felhasználóid számára elérhető legyen a pontrendszer engedélyezned kell a funkció használatát. Alapesetben letiltott állapotban szerepel. 

 

Adó osztály:

Itt választhatod ki, hogy a felhasználók által felhasznált pontokra vonatkozik e adó szabályozás vagy sem. Alapesetben választhatsz 0%-os és 27%-os adó osztály közül.

 

Alapáras termékek esetén Ft/hűségpont:

Itt kell megadnunk, hogy hány forint után adunk egy hűségpontot. A fenti példa szerint egy 1000 Ft értékű termék után 10 hűségpontot kap a felhasználó.

 

Akciós termék esetén Ft/hűségpont: 

Megadhatjuk, hogy akciós termékek vásárlása esetén mennyi hűségpontot írunk jóvá ügyfeleinknek.

Ha nem szeretnénk az akciós termékekre további kedvezményt adni, akkor ide írjunk be 0-t.


Egyéb költségek/kedvezmények esetén Ft/hűségpont:

Megadhatjuk, hogy a termékek árától eltérő költségekre (pl. szállítási, fizetési kötségek) adunk-e hűségpontot és ha igen, akkor mennyit. Ha nem szeretnénk adni, akkor írjunk be 0-t a mezőbe.


Pontok érvényességi ideje: 

Ebben a mezőben kell megadnod a hűségpontok felhasználhatóságának az idejét, napokban számolva.


Vásárlói csoportok: 

Ki kell választanunk, hogy melyik vevői csoportba tartozó vevőink tudják felhasználni és gyűjteni a hűségpontokat.


A rendelés mely állapotánál használható a rendelésért járó hűségpont:

Itt azt kell megadnod, hogy mikor íródjon jóvá a vevő fiókjában a leadott rendelésért járó hűségpont.

Tehát, ha például leadja a rendelését, majd 10 perc múlva lead egy másikat, fel tudja e használni a pontokat, vagy sem, az attól függ, hogy a rendelés esetén jóváírjuk e neki a pontokat, vagy csak akkor, ha a rendelés teljesített állapotba kerül.


Amint elvégezted a beállításokat kattints a “Mentés“ gombra, mivel a felület automatikusan nem menti a változtatásokat.


Hűségpont felhasználás felhasználói oldalon


A regisztrált felhasználók a második rendelés alkalmával tudnak felhasználni hűségpontot.


Rendelés közben, a kosárban látszik, hogy az adott rendelésre hány hűségpontot fog kapni.


Ezt a következő rendelésnél használhatja fel.


A rendelés véglegesítésénél is látszanak a pontok (Az alábbi példa egy másik rendelésből származik, ezért eltérőek a hűségpontok)



A következő megrendelés alkalmával a regisztrált felhasználónak már lesz lehetősége a korábban gyűjtött pontok felhasználására, a korábban gyűjtött pontokból a felületen látszik, hogy mekkora értékben használhat fel ezekből.


Az új hűségpontok, az alap összegre vonatkoznak ilyenkor. Amint felhasználunk a korábbi pontjainkból, az újonnan gyűjthető pontok értéke a felhasznált pontok értékével csökken:



Példánkban 10 hűségpontot használtunk fel, a beváltást követően látszik a pontok mértéke és a hozzá kapcsolt forintosított érték is, emellett a végösszeg alatt is megjelenik a kedvezmény összege.


Itt látszik az is, hogy a korábban gyűjthető pontok összege 166 ról lecsökkent 156-ra mivel 10 pontot felhasználtunk, így a rendelésünk végösszege is csökkent.



A kosár véglegesítésénél a tételek közt szerepel a levont kedvezmény összege és a pontok száma is.




Beérkezett rendelés adminisztrációs oldalról


A beérkezett rendelésnél a rendszer a termékek menüpont alatt mutatja meg a felhasznált kedvezmény összegét.


Fontos, hogy jelen esetben a beváltott pontok összege jelenik meg a “Beváltott hűségpontok” mezőnél.

Példánkban 10 hűségpontot használtunk fel, amelynek értéke 1000 Ft. 


Az információ korrigálása folyamatban van.


Ezen felül a legalsó sorban látszik az újonnan gyűjtött pontok száma is.




Számlákon megjelenő tételek


A számlákon külön tételként jelenik meg a hűségpont kedvezmény.


A felhasznált pontok száma itt nem jelenik meg, az értéke viszont igen.


Ahogy korábban már jeleztük, lehetőséged van különböző adóosztályok választására.


Első példánkban a pontoknál 27%-os adó osztályt alkalmaztunk, így a példánkban szereplő 1000 Ft-os kedvezmény bruttó tételként jelenik meg, ami tartalmazza az adót is:



Második példánkban a 0%-os adó osztályt alkalmaztunk. Ezáltal az 1000 Ft-os kedvezmény nem tartalmaz külön adót, így a nettó értéke jelenik meg. 


Az alábbi példában az ÁFA a kedvezmény tételt AAM (Alanyi Adómentes)-nek jelöli. Ez azért van, mert a Billingo alkalmazásban a 0% ÁFA felülírását választottuk. Természetesen ezt tetszés szerint tudod beállítani.