Általános információk


Ahhoz, hogy az online boltodban a megfelelő fizetési módok közül tudjanak választani a felhasználók, el kell végezned az ehhez kapcsolódó beállításokat.


Mivel rengeteg népszerű fizetési mód közül választhatsz, amelyek rákerülnek később a számláidra is, ezért bemutatjuk a legnépszerűbb lehetőségek beállítási módjait, hogy ezzel is segítséget nyújtsunk neked.


Fizetési módok menüpont


Az fizetési módok beállítására szolgáló menüpontot a Settings menüpont Payment providers almenüjében éred el.



A menüpontba belépve az alábbi alapfelület fogad, itt lesz lehetőséged személyre szabni a fizetési mód beállításaid:



Utánvétel


Az offline fizetési módot a “Manual payment methods” gombra kattintva tudod hozzáadni a boltodhoz.


Ahhoz, hogy ezt a fizetési módot használd két lehetőséged is van. Vagy használod az előre rögzített Cash on Delivery (COD) opciót, vagy kézzel felviszel egy új fizetési módot amit a “Create custom payment method” gombbal tudsz megtenni. Ez azért ajánlott, mert így megadhatod, hogy milyen módon lássák a felhasználók az adott fizetési módot.



A felugró ablakban add meg a fizetési mód nevét, a leírását és azt, hogy mi jelenjen meg a felhasználó számára abban az esetben ha sikeres rendelés leadás történt.


Az itt megadott név azért lesz fontos, mert ezt a nevet kell összepárosítanod majd a Billingo alkalmazásban a fizetési mód párjával. 


Amint elkészültél a kitöltéssel az “Activate” gombbal a fizetési módot aktiválod is a webáruházadban.



Amint sikeresen aktiváltad a fizetési módot, a fizetési módoknál, aktívként fog látszani a listában.



Ne feledd, hogy a Billingo alkalmazásban a fizetési módokat össze kell majd párosítanod a Billingoban szereplő megfelelőjével ahhoz, hogy a jó fizetési mód jelenjen meg a kiállított számlán!


Banki átutalás


Mivel a banki átutalás is manualitást igényel, ezért offline fizetési módnak minősül a rendszer szempontjából. Az offline fizetési módot a “Manual payment methods” gombra kattintva tudod hozzáadni a boltodhoz.


Kattints a “Create custom payment method” gombra, és a felugró ablakban add meg a szükséges adatokat.



A névhez megadhatod az Átutalást, Banki átutalást akár sima Utalást is. Ezt fogja látni a felhasználó a fizetési felületen a kosárban. 


A leíráshoz megadhatod, hogy mi történik ha ezt a fizetési módot választja, esetleg hány napja van arra, hogy elutalja ezt az összeget a számládra, vagy, hogy mikor történik a postázás, milyen feltételhez kötöd azt.


A payment instructions akkor jelenik meg az ügyfélnek, ha sikeresen leadta a rendelését. Itt megadhatsz tájékoztatást, vagy akár bankszámlaszámot ahova el kell utalnia a rendeléshez kapcsolódó összeget.


Az itt megadott név azért lesz fontos, mert ezt a nevet kell összepárosítanod majd a Billingo alkalmazásban a fizetési mód párjával.



Az “Activate” gomb megnyomását követően a fizetési mód aktiválódik a felhasználók számára és a fizetési módok listájában is megjelenik.



Ne feledd, hogy a Billingo alkalmazásban a fizetési módokat össze kell majd párosítanod a Billingoban szereplő megfelelőjével ahhoz, hogy a jó fizetési mód jelenjen meg a kiállított számlán!


PayPal


Mi az a PayPal?


Ez a fizetési mód egy nemzetközileg elfogadott online fizetési platform, ami rendkívül elterjedt a felhasználók körében. Biztonságos online fizetési módot épít ki a felhasználó és a vásárlói felület között. A beállításoknak köszönhetően mind bankkártyával mind PayPal fiókkal lehetővé teszi az online fizetést.


Beállítási segédletünk a Shopify oldali beállítást mutatja be, ezen felül szükség lehet további fiókbeállításokra a PayPal felületén, ami engedélyezi a fizetések begyűjtését.


PayPal fizetési mód aktiválása


A fizetési módok felületén kattints az “Activate PayPal Express Checkout” gombra.



A következő lépésben a felület átnavigál a PayPal oldalára, ahol meg kell adnod a PayPal fiókod e-mail címét.



A next gombra kattintva tovább navigál a felület a bejelentkezési felületre. Itt az e-mail címed mellett a jelszavad is meg kell adnod, vagy ha még nincs fiókod, akkor lehetőséged van regisztrálni egyet.


A bejelentkezést követően a rendszer összeköti a fiókod a Shopify boltoddal. Ezt az alábbi visszaigazolással mutatja a PayPal felülete.


A “Go back to Shopify” gombbal visszanavigál a rendszer az online boltod oldalára.



Az aktiválást követően a felület arról tájékoztat, hogy a PayPal küldeni fog neked egy e-mailt azokkal az instrukciókkal, hogy miként tudod beállítani a PayPal Business fiókod, és ennek segítségével begyűjteni a vásárlások összegét.



Ne feledd, hogy a Billingo alkalmazásban a fizetési módokat össze kell majd párosítanod a Billingoban szereplő megfelelőjével ahhoz, hogy a jó fizetési mód jelenjen meg a kiállított számlán!


SimplePay


Mi az a SimplePay?


Az OTP Mobile által fejlesztett SimplePay online fizetési mód elterjedt a hazai webes kereskedelemben.A felületen bankkártyával és Simple fiókkal egyaránt elvégezhető a fizetés gyorsan és egyszerűen.


A fizetés a SimplePay felületén történik, ahol biztonságos kapcsolatot épít ki a rendszer a felhasználó és a fizetési felület között.


Ahhoz, hogy SimplePay kereskedői fiókkal rendelkezz, közvetlenül a szolgáltatóval kell szerződést kötnöd! Ebben munkatársaink nem tudnak segíteni neked, további információkat a hivatalos weboldalon találsz: https://www.simplepay.hu/kereskedoknek


SimplePay fizetési applikáció telepítése


Az előző fizetési módoktól eltérően, a SimplePay fizetési mód aktiválásához az alkalmazást külön kell megtennünk. 


A Shopify applikációk listájában nem találod meg, így a http://simplepayforshopify.com/install/ felületen kell telepítened.


A megjelenő felületen add meg a boltneved úgy, hogy egészítsd ki a myshopify.com végződéssel. Tehát például sajatboltomneve.myshopify.com


Ezt követően pedig kattints az “Install SimplePay for Shopify App” gombra.


Ezt követően a telepítési folyamatot a megjelenő felületen a “Continue setup” gombbal tudod folytatni.



Ezt követően az alkalmazás jelzi, hogy milyen adatokhoz fog hozzáférni, ezt engedélyezned kell és folytatni a telepítést az “Install unlisted app” gombbal.



SimplePay applikáció beállítása


Az alkalmazás már telepítésre került, viszont a beállítások még hátravannak. 


Addig amíg a Gateway Status inactive értéket mutat, nem megfelelő a beállítás. 


A további beállításokhoz kattints a “Settings” gombra.



A beállításoknál meg kell adnod, hogy a fizetési felület (payment page language) milyen nyelven jelenjen meg, emellett a pénznemet (default currency) is a boltodnak megfelelően kell beállítanod.


A szolgáltatótól a szerződéskötést követően kapni fogsz egy Merchant Account ID-t és egy Secret keyt ami a fiókhoz kapcsolódik, ezt itt meg kell adnod a fiókok párosításához.


Ezt követően el kell fogadnod a licence feltételeket és meg kell adnod a cégneved, majd a “Save” gombbal mentheted el a beállításaid.



Amennyiben megfelelően adtad meg az adatokat, a Gateway Status Active értékre vált.



Itt még nem ért véget a beállítás, a fizetési módoknál is aktívra kell állítanod a SimplePayt.


SimplePay fizetési mód aktiválás


A fizetési mód aktiválásához menj a Settings menüpont Payment providers almenüjébe. 



Itt nyomj a “Choose third-party provider” gombra, mivel egy külső szolgáltatót kell aktiválnod.



Alapból nem sorolja ezeket fel a rendszer így a “See all supported providers” gombra kattintva kilistázhatod az összes támogatott szolgáltatót.




A megjelenő lista keresőjét használhatod. Keress rá a SimplePay-re. 



Ezt követően kattints a fizetési módra, ami elnavigál a beállításaihoz.



Add meg a Merchant Account ID-d és a titkos kulcsot, amit a szerződéskötésnél kaptál.



Kiválaszthatod, hogy az alkalmazást éles, vagy teszt módban szeretnéd használni, a teszt módhoz pipáld be az “Enable test mode” opciót. Majd ha végeztél a kitöltéssel, kattints az “Activate SimplePay (powered by OTP Mobil) gombra.



Teszt mód esetén minden fizetés csak szimulált környezetben történik, ezt jelzi a rendszer is.



Amint aktiváltad a fizetési módot, az oldal felső részén tudsz visszalépni a fizetési módokhoz.



Amint ezzel elkészültél, sikeresen beállítottad és aktiváltad a SimplePay fizetési módot:



Ne feledd, hogy a Billingo alkalmazásban a fizetési módokat össze kell majd párosítanod a Billingoban szereplő megfelelőjével ahhoz, hogy a jó fizetési mód jelenjen meg a kiállított számlán!


Fizetési módok megjelenése a kosár felületén


A korábbi beállítások alapján a felhasználó számára az alábbi módon jelennek meg a beállított fizetési módok:



Fontos, hogy a megfelelő fizetési mód párosítást elvégezd a Billingo alkalmazásban, mivel így kerülnek a kiállított számlákra a megfelelő fizetési módok.


A következő segédletünkben az adókkal kapcsolatos beállításokat mutatjuk be, amennyiben többet szeretnél erről olvasni, kattints ide.