Általános információk


Ahhoz, hogy megfelelően ki tudd használni a ShopRenter webáruház előnyeit, lehetőséget biztosítunk neked arra, hogy automatizáld számlátási folyamataid. Erre pedig a Billingo alkalmazás lesz segítségedre.


Így a későbbiekben nem kell külön számlát kiállítanod az eladásokról, ezt a Billingo összekötés elvégzi helyetted.


Ehhez csak pár beállításra lesz szükséged.


Kiemelten fontos az, hogy az alkalmazás és az API kapcsolaton keresztüli működés csak és kizárólag abban az esetben fog megfelelően működni, ha rendelkezel Billingo előfizetéssel!
Előfizetés nélkül a számlák nem fognak létrejönni sem a ShopRenter, sem a Billingo rendszerében!
Ez alól a SandBox mód sem kivétel, így ha esetlegesen nem jön létre számla, akkor ez is lehet hibaforrás.


Billingo alkalmazás telepítése


Első lépésként, a kezdőképernyőn a menüsorból kattints az “Alkalmazások” almenüre.




Ezt követően keresd meg a listában a Billingo alkalmazást, majd kattints a telepítés gombra.



A következő ablakban ismét kattints a telepítés gombra.



Ezt követően szükséged lesz a Billingo fiókod publikus és titkos API kulcsára, hogy a két rendszerfiókot össze tudd kötni.



Az API kulcsokat a Billingo fiókod API almenüjében találod. 


Amennyiben nem hoztál még létre ilyen kulcsot, kattints a kulcs kérése gombra, majd a rendszer generál neked egy publikus és titkos kulcsot.


A titkos kulcsot a pajzs ikonra kattintva tekintheted meg.


Tipp: Érdemes a kulcsokat elnevezni, azon annak az összekötésnek a nevén, ahol használni fogod, mert így egyértelmű lesz számodra is, melyik kulcs hova tartozik.



Amint elkészült a kulcsod, illeszd be a ShopRenter felületén a megfelelő helyre, majd kattints a tovább gombra:



 Amint sikeresen összekapcsolta a rendszer a két fiókot, megjelennek a Billingo fiók számlázási beállításai a ShopRenter felületén:


Rendelés állapot:

Ennek a választómezőnek a segítségével adhatod meg, hogy milyen rendelési állapotban jöjjön létre a számla automatikusan.


Választható lehetőségek:

  • Rendelés leadásakor azonnal
  • Függőben lévő
  • Feldolgozás alatt
  • Elküldve
  • Teljesítve
  • Törölve
  • Elutasítva
  • Törölt visszafordítás
  • Sikertelen
  • Visszafizetve
  • Visszaküldve
  • Jóváírás
  • Törölt


Számlatömb:

Kiválaszthatod, hogy a ShopRenterből kiállított számláid melyik számlatömbödben legyenek létrehozva. Abban az esetben, ha nem használsz külön számlatömböt, ezt az értéket hagyhatod az alapbeállításon is.


Számla típusa:

Kiválaszthatod, hogy az automatikusan kiállított számla milyen típusú legyen. 


Itt az alábbi három lehetőség körül tudsz választani:

  • Piszkozat
  • Díjbekérő
  • Rendes számla


Fizetési határidő:

Az itt beállított fizetési határidő fog szerepelni a kiállított számlán. A határidő a rendelés napjától számítottan kerül a számlára.


Teljesítés dátuma:

Ezzel az értékkel adhatod meg, hogy milyen teljesítési dátum kerüljön a kiállított számlára.


Számla típusa:

Lehetőséged van eldönteni, hogy a kiállított számláid E-számlaként vagy hagyományos számlaként jöjjenek létre.


Kiállított számla állapota:

Kiválaszthatod, hogy az automatikusan elkészülő számlára milyen fizetési állapot kerüljön feltüntetésre. Ezáltal dönthetsz úgy, hogy a kiállított számlák fizetettként vagy nem fizetettként jöjjenek létre.


0% ÁFA:

Ezzel a beállítási opcióval adhatod meg, hogy a 0%-os ÁFA-t tartalmazó tételek milyen megjelöléssel kerüljenek rá a kiállított számlára.


Választható lehetőségek

  • Alanyi adómentes
  • ÁFA körön kívüli
  • Adómentes
  • ÁTKH (ÁFA területi hatályon kívüli)
  • EU-n belül
  • EU-n kívül


Számla nyelve:

Itt adhatod meg, hogy a rendszer a számlát milyen nyelven állítsa ki automatikusan.


Választható lehetőségek

  • Magyar
  • Angol
  • Német
  • Francia
  • Horvát
  • Olasz
  • Román
  • Szlovák


Számla elküldése:

Eldöntheted, hogy a kiállított számlát, a rendszer automatikusan elküldje e a felhasználónak e-mailben vagy sem.


Cikkszámok feltüntetése a számlán:

Ezzel a beállítással választhatod ki, hogy a kiállított számlákon megjelenítésre kerüljön e a termékek cikkszáma tételenként.

 

A Billingo API blokkban a korábban megadott API kulcsokat látod.


Amint elkészültél a beállításokkal, nyomj a “Mentés” gombra. 

Ezt követően az oldal tetejére navigál a rendszer, külön visszajelzést nem fogsz kapni.

Hamarosan egy egyértelmű visszajelzés igazolja a változtatások mentését.


A telepítés és az összekötés ezzel el is készült. Az alkalmazás manuális frissítése nem szükséges. 

Az esetleges módosítások azonnal elérhetővé válnak a felhasználói felületen, ha kollégáink frissítést végeznek.


A következő segédletben a beérkező rendelések kezelésével kapcsolatosan nyújtunk információkat, ezeket ide kattintva érheted el.