Hol érem el a telepített Billingo bővítményt? 


A bővítmény megfelelő működéséhez elengedhetetlen, hogy elvégezzük az összekötést közvetlenül a saját Billingo fiókunkkal is. A bővítmény telepítését követően kattints az adminisztrációs felület WooCommerce menüpontjára, azon belül pedig válaszd a Beállítások almenüt. Ezt követően kattints a jobb felső sarokban található Billingo fülre.




A Billingo fülön, több olyan beállításra lesz lehetőséged, ami a későbbiekben számlázási folyamatod megkönnyíti. Most a Billingo fiókod fogjuk összekötni a WooCommercel. 



Ehhez elengedhetetlen, hogy az alábbi két kulccsal rendelkezz:


  • Nyilvános API kulcs

  • Privát API kulcs


A Számlatömb API ID csak abban az esetben szükséges, ha külön számlatömböt használsz.


Ha nem használsz ilyet, üresen hagyhatod ezt a mezőt, ilyenkor a rendszer a nullás számlatömböt használja!


Mi az API és hol érem el ezeket a kulcsokat?


Az alkalmazásprogramozási interfész (röviden API) egy program vagy rendszerprogram azon eljárásainak (szolgáltatásainak) és azok használatának dokumentációja, amelyet más programok felhasználhatnak. Egy nyilvános API segítségével lehetséges egy programrendszer szolgáltatásait használni anélkül, hogy annak belső működését ismerni kellene.


Ennek az API-nak a segítségével kapcsoljuk össze a WooCommerce webáruházad és a Billingot.


Rendkívül fontos, hogy az API összekötés csak és kizárólag a Prémium előfizetéssel rendelkező felhasználók számára érhető el. Abban az esetben ha szeretnéd kipróbálni az API összekötést, lehetőséget biztosítunk 30 napos prémium próbaidőszakra is amelynek végén eldöntheted, hogy szeretnéd e igénybe venni a plusz funkciókat.


A nyilvános és privát API kulcsokat első körben létre kell hoznod, a Billingo fiókodban.


Ehhez kattints a fiókban az API menüpontra, vagy az alábbi linkre és szívesen oda navigállak:

https://www.billingo.hu/api


Ahogy látod, nekem már egy kulcs létre van hozva, viszont ha először jársz itt kattints az “Új kulcs kérése” gombra és a Billingo automatikusan létrehoz neked egy nyilvános és egy privát kulcsot a listában. A nyilvános kulcsot a listából, a privát kulcsot pedig a kis pajzs ikonra kattintva tudod a felugró ablakból kimásolni. A művelet gombra kattintva lehetőséged van a kulcs törlésére és annak elnevezésére, mint ahogy én is tettem, így a későbbiekben egyértelműen be tudod azonosítani mihez tartozik az adott kulcs.



Hol érem el a számlatömd ID-t?


A két kulcson felül szükséged lehet még annak a számlatömbnek az az API ID számára amit használni fogsz. Ezt a Billingo fiókod beállítások menüpontján belül a számlatömbök almenüben találod meg.


Amennyiben nem találod, az alábbi link segítségével érheted el:

https://www.billingo.hu/beallitasok/szamlazo/szamlatomb


Abban az esetben, ha egy számlatömböt használsz, nem szükséges kimásolnod az ID-t, mert az összekötést alapból elvégzi a rendszer.


Ezzel ellentétben, ha több számlatömböd van, másold ki azt az ID-t amit használni szeretnél az összekötéshez.



Hova illesszem be a kimásolt kulcsokat?


A kimásolt API kulcsokat és a számlatömb ID-t másold be a megfelelő helyekre a WooCommerce beállítások menüpontjának Billingo fülén.



Nagyon fontos! Ha ezzel elkészültél, mielőtt tovább haladnál, görgess az oldal aljára és kattints a “Módosítások mentése” gombra. Ez azért szükséges, mert így ellenőrzi a rendszer, hogy a megadott API kulcsok és a számlatömb ID (amennyiben használsz) megfelelő e, és amennyiben igen, csak ezt követően fognak megjelenni a fizetési módok amit össze tudsz párosítani a Billingos megfelelőjével.



Amint ezekkel a beállításokkal elkészültél tovább haladhatsz a számla beállításokkal, amiről ide kattintva olvashatsz bővebben.